Siirry pääsisältöön

Tekstit

TEKSTIT

Viikot 19 ja 20

Nämä viikot olivat maratonviikko ja sitä edeltävä viikko. Kevensin harjoittelua huolella: viikolla 19 juoksin 36 km ja maratonviikolla ennen kilpailua vain 10,7 km. Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, näin voimakas keventäminen ei taida kovin hyvin sopia minulle. Juoksuvireeni on aina parempi silloin, kun juoksen hyvin säännöllisesti. En vain ole uskaltanut vielä tehdä maratonkevennystä lievempänä. Matka on pitkä, ja olisi ikävä pilata harjoittelu starttaamalla väsyneenä. Pienemmältä pahalta tuntuu se, että maratonin alkupuolella on hankala saada menovaihdetta päälle.


Viikko 19
ma:
ti: PK1 9,21 km, 0:59'55, 6'30 min/km, keskisyke 126
ke:
to: PK1 5,92 km, 0:42'21, 7'09 min/km + VK1 7,47 km,0:40'11, 5'22 min/km, keskisyke 145
pe:
la: PK polkujuoksu 7,81 km, 0:58'47, 7'31 min/km, keskisyke 135
su: PK1 5,55 km, 0:34'31, 6'13 min/km

Viikkoon sisältyi kolme lepopäivää. Tiistaina hölkkäilin vuorotellen koirien kanssa yhteensä 9,2 km. Torstaina juoksin e…

Viimeisimmät blogitekstit

Helsinki City Marathon 2018

Maratonviikon valmistautuminen

Viikko 18

Juoksuhaasteessa, osa 9

Viikko 17

Viikko 16

Viikko 15

1000 m hallissa

Juoksuhaasteessa, osa 8

Viikko 14